A day after PRO II exam, my friends managed to convince me to go to Kg. La hot spring..... Nak menerbangkan stress yang piled up during the 3 long weeks of study break + 1 super long week of exam. So aku pun kene la jadi pemandu terhormat.....
On 1st of April , D-Day, *yes2 APRIL FOOL..whatever -.-''* We encountered quite a number of obstacles.....
- Patut start jalan kul 8 pg, kul 9 baru kete sewa sampai.....
- 3 kali enjin keta mati time nak reverse.....
- > 5 kali enjin keta mati everytime berhenti kat traffic light....
- Mata terkelip-kelip, palpitations, rasa tak nak gi.......
I have to admit that sometimes aku drive tak ingat dunia. Tapi bila ade org lain dalam keta tu, aku bersopan gak r...... Siapa nak jawab if anything happens to these future drs.
So, walaupun instinct aku kuat mengatakan bahawa macam ade bende yang tak kene, aku tetap teruskan perjalanan plus aku sendiri pun dah terexcited tengok gambar tempat tujuan dalam internet....^.^
Tapi nasib tak menyebelahi kitaorang, around 10km before arriving, kereta yang kitaorang naiki telah terbabas and terbalik......
Terbabas sebab aku nak mengelak 2 keta dari arah bertentangan yang tengah buat aksi F1kat jalan kg..... -aksi potong memotong to be exact-
Terbalik sebab nak mengelak daripada keta terjun sungai and instead keta langgar pembentung?? and terbalik...
By now I think everybody would say "bawak keta laju sangat tu...." Believe or not aku bawa 60km/h je....keta tu terbalik disebabkan the sudden turn that I made to make sure yang kitorang berlima tak terjun ke dalam sungai bersama keta tersebut yang akhirnya melanggar pembentung .......
Alhamdullilah, semuanya selamat keluar dengan sendirinya...... But the after shock was probably the most difficult thing to overcome. Seeing the frightened look plastered on their faces after the accident forced me to be strong and put on a brave face. Call ayah, pergi buat report polis, jawab soalan yang sama berpuluh-puluh kali and I did all that without a single tears streaming down my face. But bila NISA datang je..... empangan pun pecah nasib baik tak banjir balai polis trafik JERTEH!!!
Imagine if anything ever happen to any of them, patah sana sini ke atau yang paling teruk pergi tak kembali.....Bende yang akan menghantui aku sampai mati...... until now, I need to make sure that my head is always filled with things to do because once it is unoccupied, diri ini akan kembali semula ke detik accident itu. It's painful, yet I can't allowed myself to cry....I can't even watch any news yang ada kene mengena dengan accidents or movies with cars flying all over the place anymore....
Will I be able to drive again one day???? Maybe, but not in the near future.....Maybe i should just hire a driver.....
Alhamdulillah, u guys selamat..
ReplyDeletegreat experience what..
ayah sy yg da berpuluh puluh tahun drive pun da bape kali accident..
adat la memandu, mesti adenye incident pahit manis.. huhu
semoga one day, sy pun dapat gi hot spring tu..
best giler nampak tempatnye
alhamdullilah... thanx!!!
ReplyDelete